De Golan hoogvlakte - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu De Golan hoogvlakte - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu

De Golan hoogvlakte

Door: Edisona

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

12 Maart 2015 | Israel, Tiberias

Na de afgelopen dagen intensief genoten te hebben van archeologische opgravingen, kerken etc. stapten we vanmorgen verwachtingsvol in de bus op weg naar de Golan hoogvlakte. De strakblauwe lucht van het begin van de week heeft plaatsgemaakt voor alle varianten grijs; voor de afwisseling hebben we dus vanmorgen regen.... Dat is even wennen.
Onze eerste stop is in Sefat/Tsfat, de vierde van de Joodse heilige plaatsen. Het is een kunstenaarsstadje, dat een belangrijke rol speelde in de geschiedenis van de Chassidiem en de Kabbalisten. We bezoeken hier de Abuhav synagoge. We hebben geluk, dat op dat moment een jongen voor zijn BarMitzwa naar de synagoge komt; hij is met zijn familie en met muzikanten. Men zingt en danst op het pleintje voor de synagoge. We staan er met onze neus bovenop en genieten met volle teugen. Dan op weg naar de volgende stop: Metula in het hoge Noorden op de grens met Libanon. We kijken naar de grens op een uitzichtpunt, maar de koude wind drijft ons weer snel de bus in.
Onze derde stop is bij Banias (bronnen van de Jordaan) of: Caesarea Philippi, waar Petrus zijn geloof uitsprak in Jezus. Een prachtige omgeving! We vervolgen onze weg en op de Bentalberg hebben we uitzicht over Syrie; we staan 54 km van Damascus...
Via onze gids horen we het verhaal van Eli Cohen om duidelijk te maken waarom er zoveel eucalyptusbomen in dit gebied staan. Bij het archeologisch museum van Quazrin, de enige stad op de hoogvlakte, stappen we uit de bus en bekijken archeologische vondsten, gevolgd door een film over de geschiedenis van Gamla. Na een kop koffie stappen we weer in de bus richting Tiberias.
Morgen: OP NAAR JERUZALEM!

  • 12 Maart 2015 - 20:36

    Marieke :

    Lieve Pelgrims,


    Jullie hebben zo te lezen weer van alles beleefd.
    Elke keer weer bijzonder om jullie verhalen te lezen.
    Beleef dan mijn eigen reizen naar Israel.
    Morgen op weg naar Jeruzalem.
    Dat zal ook een hele belevenis worden.

    Ik wacht weer met smart op een volgend verhaal.

    Liefs Marieke

  • 12 Maart 2015 - 21:43

    Pascal:

    Zo te lezen hebben jullie weer een dag veel mogen zien en beleven
    Een verslag door Edisona zelf geschreven

    Morgen met de bus naar Jeruzalem samen verder op pad
    Waar Jezus veel aanwezig is geweest in deze bijzonderen stad

    De Olijf berg wat bij mij een grote indruk heeft gemaakt
    Emoties die me hebben geraakt

    Fijne reis morgen met de bus
    Voor zometeen een weltrusten kus

    Gr Pascal














  • 12 Maart 2015 - 21:45

    Rita Fernandes:

    Mooi uitgebreid reisverslag van de Golan hoogvlakte van jou Sonia!
    Heel interessant de plaatsen die jullie aandoen, ik blijf jullie op de voet volgen.
    Morgen zijn jullie in Jeruzalem, zal ook genoeg te bewonderen zijn daar.
    Goede reis verder in Israël.
    Groetjes aan Ronnie.
    Liefs van Rita

  • 12 Maart 2015 - 21:56

    Jannij Stam:

    lieve allemaal.

    Vandaag hebben jullie dus weer veel gezien.
    Fijn dat jullie net die ceremonie hebben mee mogen maken van die jongen.
    Wat een vrolijkheid was dat zeker.

    Jammer dat het is gaan regenen, maar dat zal toch niet de hele dag geduurd hebben.
    Maar er volgen vast nog mooie droge dagen.

    Geniet morgen in Jeruzalem.

    liefs.
    jannij.

  • 12 Maart 2015 - 21:59

    Rianne:

    lieve Pelgrims,

    Jullie zijn vandaag op plaatsen geweest, die wij vorig jaar helemaal niet geweest zijn.
    Ik moet echt nog een keer terug.
    Tja die regen, dat is een zegen voor Israël, heeft Erik dat niet gezegd?
    Over Syrië uit kunnen kijken, zal met 2 gedachten zijn, als je beseft wat er allemaal in dat land gebeurd.
    Morgen op weg naar Jeruzalem, dat zal heel bijzonder zijn.
    Mooie herinneringen zijn daar nog aan bij mij.
    ik geniet van jullie verhalen en leef echt met jullie mee.
    lekker slapen vannacht en morgen gezond weer op.
    vele lieve groeten,
    Kees en Rianne

  • 12 Maart 2015 - 22:05

    Piet Lahaije:

    Ik wens jullie heel fijne dagen in Jeruzalem. Voor mij was Jeruzalem een van de hoogtepunten van de Israëlreis, vooral toen wij over het tempelplein liepen. In Jezus voetstappen lopen was prachtig. Misschien kunnen jullie daar een schietgebedje doen voor een vriend van mij. Ik had hem een poosje niet gezien en vanmiddag kwam ik hem heel toevallig tegen. Toen vertelde hij dat men longkanker bij hem geconstateerd had. Vandaar dat schietgebedje. en dan even iets anders. Willen jullie Eric de groeten van mij doen en hem vragen of de Belgen ondertussen slimmer zijn geworden. Fijne dagen in Jeruzalem en verder in dat onvergetelijke land. Groetjes voor iedereen, vooral aan Eric en aan Myriam. Piet

  • 12 Maart 2015 - 22:05

    Piet Lahaije:

    Ik wens jullie heel fijne dagen in Jeruzalem. Voor mij was Jeruzalem een van de hoogtepunten van de Israëlreis, vooral toen wij over het tempelplein liepen. In Jezus voetstappen lopen was prachtig. Misschien kunnen jullie daar een schietgebedje doen voor een vriend van mij. Ik had hem een poosje niet gezien en vanmiddag kwam ik hem heel toevallig tegen. Toen vertelde hij dat men longkanker bij hem geconstateerd had. Vandaar dat schietgebedje. en dan even iets anders. Willen jullie Eric de groeten van mij doen en hem vragen of de Belgen ondertussen slimmer zijn geworden. Fijne dagen in Jeruzalem en verder in dat onvergetelijke land. Groetjes voor iedereen, vooral aan Eric en aan Myriam. Piet

  • 13 Maart 2015 - 09:40

    Laurens En Dorine:

    Wat een enthousiaste verhalen, wat leuk en fijn om te lezen! Groetjes voor allemaal en een extra knuffel van de kleinkinderen voor Joke en Teus!

  • 13 Maart 2015 - 11:01

    Koos Bienefelt:

    Lieve Myriam en andere pelgrims,
    Het doet deugd jullie enthousiaste verhalen te lezen. Het stadje Tsfat roept herinneringen op. De laatste keer dat we daar waren was het feest Simchat Tora, vreugde der Wet. We waren in een van de vele synagogen en werden uitgenodigd om mee te lopen en ons werd een Torarol in de armen gedrukt. Het overweldigende gevoel van toen voel ik bij die herinnering soms nog. Dat jullie daar een Bar Witswa viering meemaakten, is zeer waardevol. Als een jongen van 13 jaar ingelijfd wordt als "Zoon van het Gebod" is om stil van te worden. Vandaag op naar Jeruzalem, dat zeker ook een onuitwisbare indruk zal maken om stil van te worden. Ik wens jullie allen waaronder Joke en Teus nog heel fijne dagen toe.
    Een hartelijke groet
    Koos Bienefelt

  • 13 Maart 2015 - 17:02

    Saskia:

    dikke knuffels vanuit Amerika voor oma Tonny! hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad in de zon. groetjes van Fieke & Emma (en Saskia & Xavier)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Tiberias

Pelgrims

Wij zijn een enthousiast gezelschap op pelgrimsreis naar Israel van 8 tot 22 maart 2015.

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 17983

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: