Naar Jericho e.o. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu Naar Jericho e.o. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu

Naar Jericho e.o.

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

15 Maart 2015 | Israel, Jeruzalem

Waar Elia door de raven werd gevoed, aan de oever van de beek, tijdens de drie jaren van droogte, staat nu een Grieks-Orthodox klooster met nog twee bewoners... Door een bloeiende woestijn ging het naar beneden, richting Jordaan. Prachtig, met als cadeautje: enkele ooievaars voor de scherpe kijkers. Bij de Jordaan gekomen zagen we de plaats waar ongeveer Johannes de Doper Jezus doopte. Enkelen van ons wilden het water aan de voeten voelen.
Toen door naar Qumran, de plek waar in 1947 de Dode Zeerollen bij toeval werden gevonden. Alleen de rol van Esther is daar niet gevonden.
Jericho blijkt de oudste stad te zijn waarvan muren werden gevonden. Mooie uitleg van de gids: Jozua vond de stad gesloten. Zo'n stad heeft geen toekomst.
Een hoogtepunt vond ik vandaag het bezoek aan kibboets Almog, de woonplaats van onze prima gids Eric. Hij heeft ons alles over het leven in 'zijn' kibboets verteld: indrukwekkend, hoe de woestijn door keihard werken tot leven is gekomen. Een prachtige zondag!

• 15 Maart 2015 - 19:37

Marieke:

Lieve Pelgrims,

Zeer bijzonder dat jullie bij de kibboets van Erik zijn geweest.
    Wij zijn daar ook geweest en toen vertelde hij er ook trots over.
    Vandaag Jozeffeest gehad en we voelden ons verbonden.
    Een erg mooie goede viering met vele bijzondere mensen.

Ik wacht weer op een volgend verhaal.

Liefs Marieke

• 15 Maart 2015 - 20:01

Marieke:

Lieve Pelgrims,

Vorig jaar me door Myriam onder laten dompelen in de Jordaan.
    Zeer bijzonder. Het voelt alsof ik er weer zelf bij ben.
    Zeer bijzonder om jullie verhalen weer te lezen.

Kijk mijn fotoboek weer geregeld door en haal zo weer herinneringen op.

Liefs Marieke

• 15 Maart 2015 - 20:13

J.bienefelt:

Inderdaad Joke, je daalt af naar jericho en vandaaruit ga je op naar Jeruzalem. Mooi allemaal hé

• 15 Maart 2015 - 20:28

Bay Toosje Goertz:

Lieve Elly Victor. Wat n levensreis voor jullie. Wij genieten. van de verslagen ze zijn schitterend. !! Liefs groetjes !

• 15 Maart 2015 - 20:47

Pascal:

Lieve pelgrims

Leuk dag verslag van joke
    Plus nog wat foto's erbij gestoken

Zodat wij ook weer herinnerd worden bij het water in de Jordaan
    Dat ook ik daar in het water onder ben gegaan

in de naam van de Vader de Zoon en de Heilge Geest
    Dit heeft bij mij een grote indruk gemaakt, misschien nog wel het aller meest

Dank voor het delen van jullie verslag elke dag
    Dat het morgen voor jullie weer fijn voelen mag

Gr Pascal

• 16 Maart 2015 - 11:28

José:

Lieve Elly en Victor (en natuurlijk ook voor de anderen),

Wat een indrukwekkende reis en belevenissen voor jullie!

Lees de verslagen met verwondering.

Nog een heel mooie week en geniet met volle tuigen!!

Liefs
    José