Het Meer van Tiberias; 10 maart - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu Het Meer van Tiberias; 10 maart - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu

Het Meer van Tiberias; 10 maart

Door: Victor

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

10 Maart 2015 | Nederland, Veldhoven

Al vroeg zijn we vertrokken vanuit Tiberias naar Magdala. Gekeken naar de opgravingen en gelezen over Maria van Magdalena en welke rol zij had als vrouw bij Jezus en zijn gevolg. Hierna een prachtige moderne katholieke kerk op het terrein bezocht.
Doorgegaan naar de Berg van de Zaligsprekingen. Gelezen en gezongen waarna we de wandeling naar beneden maakten en op een weideveldje met elkaar in het gras zaten.
Dan Kapernaum. Naar het huis van (de schoonmoeder) van Petrus, waar Jezus kwam inwonen. De erboven geplaatste kerk wordt ter plaatse ook wel 'UFO' genoemd.
Na de lunch naar de boot voor een tochtje over het meer, waar we de rust ervaarden; we voeren even onder Nederlandse vlag!! Op naar Tabqha, de plaats van de wonderbaarlijke broodvermenigvuldiging, gevolgd door een hele fijne, wat emotionele viering aan het meer: een bijzondere ervaring.
Als laatste kerk van deze dag die van het primaatschap van Petrus.
Al met al een drukke, maar indrukwekkende dag vol met persoonlijke gedachten en emoties.

  • 10 Maart 2015 - 19:18

    Marieke:

    Lieve Pelgrims,

    Dat zal wel dat het een emotionele viering was aan het meer.
    Ik vond dat zeer bijzondere.
    Geniet volop en ik wacht weer op een volgend verhaal.

    Liefs Marieke

  • 10 Maart 2015 - 19:21

    Tony Lenatti:

    Fijn om te horen dat jullie ervan genieten,
    Ook onze groep (2008) had toen een emotionele viering aan het mee. De meeste groepen schijnen dit te hebben gehad.

    Lieve mensen geniet ervan en ik geniet van jullie verhalen .
    gr. Tony

  • 10 Maart 2015 - 19:27

    Pascal:


    Precies zoals Victor het omschrijft een emotionele gebeurtenis
    Alsof je wordt aangeraakt, door iemand die ieder LieF heeft, zoals die is

    In een omgeving, zo mooi, zo puur
    Aan het meer, van Galilea de rust en stilte van de natuur

    Op de berg van de Zaligsprekingen samen gelezen en gezongen
    Lekker in het gras totaal ongedwongen

    Alsof ik er gewoon bij ben geweest
    Niet lichamelijk maar wel met mijn Geest

    Veel pleZieR


  • 10 Maart 2015 - 19:44

    Lian Van Den Bemt:

    Wat fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad. Geniet nog van alle bijzondere momenten die nog gaan komen! Speciale groeten uit NL voor Elly en Victor.

  • 10 Maart 2015 - 21:47

    Rianne:

    lieve pelgrims,

    Vandaag een bijzondere dag met het bezoek aan Magdalena, Kafarnaüm, de wandeling op de berg van de Zaligsprekingen. ik zie ons nog lopen, soms alleen, soms samen, kijkend over het meer, alles overdenkend, ieder met z'n eigen gedachten en op eigen tempo. onderweg ergens zittend in het gras en helemaal stil zijn.
    de boottocht en de viering bij het meer, een emotioneel iets. nu ik dit op schrijf komt het allemaal terug en dan denk ik speciaal aan mijn vader, die daar ligt met een stukje van zijn as, dat heeft Marieke uitgestrooid toen ze de eerste keer daar was, dat is voor ons een heel speciaal plekje.
    neem de tijd om alles in je op te nemen, want je hoort op zo'n dag zo ontzettend veel. je wilt het ook allemaal horen.
    hebben jullie al falafall gegeten?
    ik geniet ontzettend van jullie verhalen.
    lekker slapen en morgen weer gezond op en een hele nieuwe dag voor jullie.
    groetjes, Kees en Rianne.

    ps Ik zorg dat pastor Wim de verhalen en reacties uitgeprint krijgt, dan hij ook mee genieten van de reis.

  • 10 Maart 2015 - 23:26

    Jannij Stam:

    Lieve allemaal.

    Fijn om te horen dat jullie zo genieten.
    In gedachten reis ik met jullie mee.
    Ik zie zo weer van alles voor me wat ik vorig jaar heb mogen meemaken.
    Prachtig die tocht op het meer.
    Wij hebben toen ook nog gedanst op de boot, hebben jullie dat ook gedaan?
    IK heb toen ook nog een klein souveniertje gekocht.
    leuke herinnering.

    ik wens jullie samen nog heel veel moois toe.

    lieve groet van jannij.

  • 11 Maart 2015 - 12:51

    Gerrit Kros:

    Wat fantastisch om dit weer te lezen en te herbeleven. Die dag aan het meer van Tiberias was voor mij ook één van de mooiste dagen. Ik krijg weer een brok in mijn keel. Blijf jullie volgen en wens jullie nog veel mooie momenten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veldhoven

Pelgrims

Wij zijn een enthousiast gezelschap op pelgrimsreis naar Israel van 8 tot 22 maart 2015.

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 18009

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: