Tempelplein; 16 maart - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu Tempelplein; 16 maart - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu

Tempelplein; 16 maart

Door: Gera

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

16 Maart 2015 | Israel, Jeruzalem

In ons hart leefden we gisteren met jullie mee op het Jozeffeest.
Vandaag niet zozeer een reisverslag, maar het delen van beleving. Het is een genot om met Myriam op reis te zijn, die gedreven door haar liefde voor de Schrift en haar sympathie voor Israel ons "besmet". Ook hangen we aan de lippen van de boeiende gids. Er is harmonie in de groep, waardoor het goed toeven is met elkaar.
We boften, dat we het Tempelplein mochten bezoeken, waar zich de Rotskoepel (goud) en de El Aksa moskee bevinden (deze laatste mag niet door niet-moslims bezocht worden). Ik werd echter het meest geraakt door de viering van Bar Mitzwa, het plechtige moment, waarop Joodse jongens (13 jaar) volwassen worden voor de Joodse wet en voor het eerst uit de Joodse Thora mogen voorlezen (Klaagmuur). Een waar feest. Wat een vreugde!
Na een rijke ochtend door het oude Jeruzalem met een kijk op de geschiedenis van -3200 tot 1948, kregen we een middag vrij. Ook dat is een leuke ervaring. We sluiten de dag af met een klank- en lichtspel van het Joodse volk door de geschiedenis heen, dat geprojecteerd wordt op de muren van de oude stad. Volgens Henk (die het al eens meemaakte): schitterend!
Het weer: koeltjes met veel zon!!
Sommigen van ons gingen naar de ramen van Chagall kijken in de middag => zie foto's!

• 16 Maart 2015 - 21:38

Pascal:

Lieve pelgrims

Heerlijk om te horen dat er harmonie aan wezig is
    Ik WeeT dat Myriam's Liefde,voor ieder maakt als een speciale gebeurtenis

Niet te vergeten met Eric als gids aan jullie zij
    Ook zijn passie draagt hieraan zeker een steentje bij

Maar niets is zo fijn
    Om jezelf in een groep te mogen zijn

Dank voor het delen van jullie dag
    Ook al is het volgens Gera geen reis verslag

Gr Pascal

• 17 Maart 2015 - 17:20

Marieke:

Lieve Pelgrims,

Fijn om een halve dag iets voor jezelf te kunnen doen.
    Geniet van alles wat jullie nog gaan beleven.

Liefs Marieke