Op (weg) naar Jeruzalem - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu Op (weg) naar Jeruzalem - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu

Op (weg) naar Jeruzalem

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

13 Maart 2015 | Israel, Tiberias

We vertrekken vroeg (07.30 uur) uit Tiberias.
"Rechts van de weg de bovenstad van Nazareth, kijk mensen op het veld, links het dorpje Nain, waar Jezus de jongeling heeft opgewekt". Onze gids Eric ziet alles en vertelt heel veel; wat een gids!!
Verderop Afula en het Jizreel-dal. Stop voor een bezoek aan Megiddo: 21x verwoest en weer opgebouwd op de fundamenten, die er nog waren. De schacht naar de bron: 183 treden naar beneden, maar zo was men wel verzekerd van water in oorlogstijd (lees: 'De Bron' van Mitchener).
Daarna naar Beth Shean. Fantastisch hoe men dat gebouwd heeft zonder de moderne middelen van onze tijd. Na de lunch: op naar Jeruzalem, een laatste stuk van 1 1/2 uur rijden. Snel de bagage uitladen, even opfrissen en dan naar de Klaagmuur.
Sabbat-avond: een massa Joden, die daar komt bidden, dansen, zingen (of is dit ook een manier van bidden?). Veel gewone Joden, maar nog meer orthodoxen en ultra-orthodoxen.
Om ruim 18.00 uur naar ons hotel, eten, even napraten en nu tijd voor een glas wijn en na-genieten van een heerlijke dag.
Bofferd, die ik ben.....

Het weer: eerst bewolkt met nog wat druppels, maar gaandeweg zonnig! Wel koel hier in Jeruzalem.
N.B. We zullen proberen later wat foto's toe te voegen, maar de upload-snelheid in de hotels is matig tot slecht. Excuses!

  • 13 Maart 2015 - 19:24

    Marieke :

    Lieve Pelgrims,

    Ik vond het ook erg bijzonder om op weg naar Jeruzalem te gaan.
    Bij de Klaagmuur vond ik ook erg indrukwekkend.
    Echter hadden wij dat de eerste reis op de 1ste avond en dat leek wel een cultuurshock.
    Super jammer dat er geen foto's bij het verslag staan.
    Echter kan ik me bij de meeste dingen wel een voorstelling van maken, omdat ik er zelf ook geweest ben.

    Geniet van alles wat jullie beleven.

    Ik wacht weer met smart op een volgend verhaal.


    Liefs Marieke

  • 13 Maart 2015 - 19:27

    Dimphie:

    Klinkt allemaal goed daar bij jullie.
    Ik zie al hele mooie foto's op facebook langskomen.
    groetjes en geniet nog lekker
    Dimphie en Pieter

  • 13 Maart 2015 - 19:30

    Pascal:

    Ja Henk
    Precies wat je zegt boffen, wat een geschenk

    De klaag muur of was het de muur om te MoGen vragen
    Het zit in de mens vask het klagen

    Wie vraagt krijgt wat hem toe behoord
    Wie klaagt zet zijn goede handelingen niet voort

    Het is maar het hoe je in het leven staat
    En hoe jezelf naar de muur toe gaat

    Ik heb vorig jaar mijn Liefde aan de muur gegeven
    Verder heb ik niets om naar toe te willen streven

    Omdat Jezus ZijN LieFde naar de aarde heeft gebracht
    Liefde is de krachtigste macht

    Klagen heeft totaal geen zin
    Liefde is altijd een nieuw begin

    GeNieT samen van jullie glaasje wijn
    Ben benieuwd hoe morgen jullie verslag zal zijn

    Gr Pascal

  • 13 Maart 2015 - 21:50

    Rianne:

    lieve Pelgrims,

    al in Jeruzalem, ik heb vandaag terug gelezen hoe ik dat beleefd heb vorig jaar en wat ik toen op geschreven heb, raakte me vandaag behoorlijk. ik zou er graag bij zijn geweest. Jeruzalem is wel iets speciaals.
    jullie zijn op Sabbat bij de Klaagmuur geweest. Bijzonder al die verschillende Joden te zien. Die dansende en zingende mensen is ook bijzonder. ( zingen is dubbel bidden, Henk)
    de Klaag of de Vraagmuur.
    Erik kan goed vertellen, en die mist niets, wat er in de omgeving gebeurd, wat er in de groep gebeurd. Een heel bijzonder iemand.
    nog lekker nagenieten, morgen een mooie dag met mooie bezoeken.
    voor vanavond lekker slapen en morgen gezond weer op.
    veel liefs, Kees en Rianne

  • 13 Maart 2015 - 22:06

    Sjef Van De Pol:

    Beste Pelgrims, Beste Myriam, Beste Eric, Beste Iyad,

    Fijn te lezen dat jullie het daar geweldig naar je zin hebben. IK kan het me nog altijd levendig voorstellen. Beleef, leef en geniet van al het moois in Israël. Neem alle indrukken goed in jullie op.
    Let op jezelf en op elkander en kom allen t.z.t. weer veilig en gezond terug.
    Nog een hele fijne voorzetting toegewenst.

    voor nu: Layla Tov voor jullie allen. Voor Iyad, layla Saida (goede nacht).

    Pelgrims, Myriam Met vriendelijke, hartelijke groeten,
    Lam van Benjamin (Eric) de vriendelijke en hartelijke groeten van de Ezel van Jozef (Sjef)

    Lehitrahot,

    Sjef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Tiberias

Pelgrims

Wij zijn een enthousiast gezelschap op pelgrimsreis naar Israel van 8 tot 22 maart 2015.

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 18018

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: