Machtesh Ramon: de krater in de woestijn - Reisverslag uit Beër Sjeva, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu Machtesh Ramon: de krater in de woestijn - Reisverslag uit Beër Sjeva, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu

Machtesh Ramon: de krater in de woestijn

Door: Victor

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

20 Maart 2015 | Israel, Beër Sjeva

Na een prettige overnachting op de kibboets hebben we vandaag een hele dag gewijd aan de woestijn. Prachtig, immens, onvoorstelbaar. Zie een volk jaren lang door de vlakte lopen, zie een man 40 dagen er al overpeinzend doorheen zwerven.
We zien een caravanserai voor reizigers en dan verderop hebben we een picknick-lunch. Over bijna onbegaanbare paadjes met de jeep. Bang? Ach, zolang de chauffeur rustig keuvelt met de reisleidster: nee. Hoewel.... sommigen deden af en toe toch maar de ogen dicht! Alles heel bijzonder en prachtig!
Hierna een korte viering tussen de rotsen en de grotten in de stilte van de woestijn.
Dan op naar onze tent... matrasjes opgemaakt voor de nacht. Bijna een pyjamafeestje(..). Na een eenvoudige, maar voedzame maaltijd gaan we rustig de nacht in. Hopelijk om 5 uur wakker voor de zonsopgang....

En morgen??? We willen er niet aan denken!

• 20 Maart 2015 - 20:04

Pascal:

Lieve Pelgrims

De woestijn zo intens, groot, stil, ineens een plantje gespot
    Zo onvoorstelbaar dat je alleen maar kunt denken aan de schepper ... GoD

Zoals Victor schrijft, 40 dagen dat ze toen door deze vlakte liepen
    Gelukkig in de jeep, die jullie heen en weer zwiepen

Veel plezier in jullie pyama fiestje daar
    GeNieT van de zonsopgang samen met elkaar

LieFs Pascal

• 20 Maart 2015 - 20:33

Toosje Goertz:

Lieve Elly Victor en alle medereizigers.wat enorme ervaringen ! Nu weer vannacht in een tent in de woestijn .dat deed Jezus ook he.Even n persoonlijke vraag Elly ? Hoe gaat t met je rug ?
    Met Bay en mij is alles goed.We gaan morgen n weekend naar dochter in Assen.steek daar ook kaarsjes aan voor jullie.liefs van Bay en Toosje

• 20 Maart 2015 - 21:05

Tony Lenatti:

Je moet er toch niet aan denken dat het al bijna weer voorbij is. Geniet van de zonsopgang. Ik heb hem gemist, ik was toen net pas in slaap gevallen. Wij hadden iemand in de kamer die een heel bos aan het omzagen was. Mag ach, in de bus verder geslapen.

Geniet nog van de laatste dagen en kom allemaal weer heel thuis. Goeie reis terug.
    Wij zullen jullie weer met open armen ontvangen. Gr. Tony

• 20 Maart 2015 - 23:05

Marieke:

Lieve Pelgrims,

Vannacht slapen in de woestijn.
    Hopen dat het lukt.
    Hopen dat je op tijd wakker bent voor de zonsopgang.
    Morgen de laatste volle dag.
    Geniet daar ook nog van.

Liefs Marieke

• 21 Maart 2015 - 00:14

Jannij Stam:

Hallo allemaal.

Allereerst hoop ik dat jullie een beetje hebben kunnen slapen.
    En dat jullie hebben kunnen genieten van de zonsopgang.
    Maar,
    jeetje, wat gaat de tijd toch snel.
    jullie hebben alweer mooie dingen beleefd.
    de tocht met de jeep in de woestijn was heftig he, maar een super ervaring.
    ik heb vorig jaar een flesje woestijn zand meegenomen.
    en ook eën flesje water uit de jordaan.
    mooie herinneringen.
    ISRAËL blijft altijd in mijn hart.

heel veel lieve groetjes van jannij en een goeie terug reis gewenst.
    ik zie jullie zondagavond en hoor graag jullie verhalen.

• 21 Maart 2015 - 03:42

Rovie:

Lieve Israel gangers,

Kamperen in de woestijn, avontuurlijk! Geniet van de laatste uurtjes en kom snel goed en wel thuis allemaal.

Be blessed & save flight, kusjess

• 21 Maart 2015 - 17:10

Ineke Groenen-de Greef:

Dank jullie wel voor al jullie mooie verhalen. Veel sterkte met het afscheid van Israel.
    Een veilige vlucht en thuiskomst gewenst. Ik weet niet of ik jullie opwacht morgen want
    22.30 uur is voor mij heel laat. Veel groetjes en liefs van Ineke Groenen-de Greef.

• 21 Maart 2015 - 20:41

Rianne:

lieve Pelgrims,

De laatste avond in Israël, moeite om afscheid te nemen van het land met rijk aan verhalen, maar ook fijn om je familie en je bekenden weer te zien. Israël zit voor mij voor eeuwig in mijn hart.
    De woestijn is een bijzondere ervaring. en soms was het zeker wel eng bij die jeeptocht, hult en bult en alle kanten ingeschud te worden. Een viering in de woestijn met z'n stilte is heel mooi.
    Bij de bedoeïenen eten en slapen en dan weer vroeg op voor die zonsopgang. wat heb ik vorig jaar veel foto's gemaakt.
    Wij staan er morgenavond om jullie met open armen te ontvangen, jullie een Warm Welkom te geven.
    Elkaar nog te ontmoeten en de eerste verhalen te horen,
    Geniet van die laatste uren daar.
    Veel Liefs,
    Kees en Rianne

• 23 Maart 2015 - 13:45

Pascal:

Allen WelKoM thuis
    Bedankt voor het mee reizen

LieFs Pascal