Nazareth e.o. - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu Nazareth e.o. - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Pelgrims Israel - WaarBenJij.nu

Nazareth e.o.

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

11 Maart 2015 | Israel, Tiberias

Vandaag 11-03 al om 07.30 uur met de bus naar Kana vertrokken. Hier in Kana deed Jezus zijn eerste wonder: water in wijn veranderen. We hebben hier een kerk bezocht. Daarna zijn we naar Nazareth gereden. We wilden hier de Gr-Orthodoxe kerk van de Maria-bron bezoeken, maar daar was een dienst gaande, waardoor we niet naar binnen mochten. Myriam heeft hier een prachtige, fictieve brief van Maria voorgelezen.
Hierna naar Nazareth-village (openluchtmuseum), waar we rondgeleid werden door een Nederlandse, die in Israel woont. Ze gaf veel uitleg over het leven in Jezus' tijd met Bijbelteksten erbij. Het was indrukwek-kend en ik waande me even in Jezus' tijd. Daarna naar de kerk van de aankondiging van Jezus' geboorte; daar hingen allemaal madonna's, geschonken door allerlei landen. Zo mooi! Nederland had geen madonna geschonken, maar twee deuren met afbeeldingen. In een kleinere synagoge heb ik het verhaal van de 'synagoge van Nazareth' voorgelezen (Lucas 4: 22ev).
Na de lunch op naar Zippori, waar de ouders van Maria gewoond hebben. Veel opgravingen bekeken en een Romeinse villa bezocht met mooie mozaïeken op de vloer.
Het was een vermoeiende dag, maar zeer de moeite waard!

  • 11 Maart 2015 - 19:08

    Marieke :

    Lieve Pelgrims,

    Als ik jullie verhalen weer lees dan herbeleef ik mijn reizen naar Israel weer.
    Begrijpelijk dat het vermoeiend is, maar dit komt ook door de andere temperaturen.
    Is toch andere warmte dan hier in Nederland.

    Geniet nog volop en ik wacht weer op een nieuw verhaal.

    Liefs Marieke

  • 11 Maart 2015 - 19:11

    Peggy :

    Dag Pelgrims en Myriam

    Wat hebben jullie vandaag volgens mij een geweldige indrukwekkende dag achter de rug. Ik kan het me bijna voorstellen hoe ik dat in oktober ga beleven.
    Ik vind het prachtig om iedere avond jullie reis verhaal te lezen. Ik kijk nu al uit naar die van morgen.
    Ik wens jullie allen nog een bijzondere en inspirerende reis toe. Geniet er allen van op jullie eigen manier.

    Fijne reis verder liefs,
    Peggy

  • 11 Maart 2015 - 19:11

    Peggy :

    Dag Pelgrims en Myriam

    Wat hebben jullie vandaag volgens mij een geweldige indrukwekkende dag achter de rug. Ik kan het me bijna voorstellen hoe ik dat in oktober ga beleven.
    Ik vind het prachtig om iedere avond jullie reis verhaal te lezen. Ik kijk nu al uit naar die van morgen.
    Ik wens jullie allen nog een bijzondere en inspirerende reis toe. Geniet er allen van op jullie eigen manier.

    Fijne reis verder liefs,
    Peggy

  • 11 Maart 2015 - 19:31

    Toosje Goertz:

    Wat een mooie indrukwekkende reis ! Is ( denk ik ) heel emotioneel ! Lieve groetjes voor iedereen,maar speciaal voor Elly en Victor.En dank voor prachtig verslag !toosje

  • 11 Maart 2015 - 20:03

    Cisca Terlinden:

    Mooi reisverslag van Nazareth e.o. Elly; leuk om ook van jou een verslag te lezen! Nog veel fijne en indrukwekkende dagen voor iedereen maar speciaal voor mijn lieve vriendin Elly en haar man Victor!
    Cisca

  • 11 Maart 2015 - 20:12

    Jose Van Oosterhout:

    dit lijkt me wel een hele mooie reis Elly je zegt dat 't wel vermoeid is maar een hele ervaring om mee te maken, om dit in werkelijkheid te zien, nog heel veel plezier daar Elly en Victor

    gr Jose

  • 11 Maart 2015 - 22:33

    Rianne:

    lieve mensen,

    Vandaag op bekende plekken gekomen voor mij. mooi was die fictieve brief van Maria, bij ons was het daarna dood en doodstil, iedereen was toen met z'n eigen gedachten bezig.
    De aankondigingskerk met al die Maria's geschonken door vele landen vond ik ook erg mooi. mijn ogen toen uit gekeken.

    Nazareth Village was ook zeer mooi, je waande je echt in de tijd van Jezus.
    Je gaat vroeg op pad en maakt lange dagen, maar er is ook zoveel moois te zien.

    Lekker slapen en morgen weer gezond op.
    Heel veel groetjes, Kees en Rianne

  • 11 Maart 2015 - 22:40

    Pascal:

    Lieve Pergrims, jullie Allemaal
    Weer een mooi indrukwekkende dag zo te lezen van Ellys verhaal.

    Veel gezien, en ook veel gevoeld
    'T daarom ook niet zo vreemd, dat je dan door vermoeidheid word over stroomd.

    Vanavond lekker vroeg naar bed, na deze mooie DaG
    Zodat jullie morgen vroeg weer samen op pad gaan, met een stralende GliMlach

    Tot morgen, en GeNieT van het samen daar ZijN
    Ow ja ... hebben jullie ook nog samen gedronken de Kana wijn?

    Tot snel gr Pascal

  • 12 Maart 2015 - 00:38

    Jannij Stam:

    Lieve allemaal.

    Fijn dat jullie zo genieten.

    Willen jullie eens laten weten welk weer jullie daar hebben?
    Hier is het voorjaar een beetje begonnen.
    Afgelopen zondag was het 17 graden, met een heerlijk zonnetje.
    Dus dat was genieten en de zon doet een mens goed.

    Ik wens jullie morgen een fijne reis toe.

    liefs van jannij.

  • 12 Maart 2015 - 08:11

    Nanny Wiltschut:

    Een mooie maar waarschijnlijk heel vermoeiende reis. Willen jullie Tonny Veldhuizen van mij feliciteren met haar verjaardag vandaag.

    Groet van Nanny

  • 12 Maart 2015 - 09:07

    Mia Van Der Mierden:

    Lieve Tonnie van harte gefeliciteerd met je verjaardag ik wens je nog vele gelukkige en gezonde jaren,
    en een mooie pelgrimstocht in Israël.
    Groetjes en heel veel liefs xxxxx

    Ook heel veel groeten aan Myriam Elly Victor.Gera en Henk
    En Edisona en Ronnie wij hebben jullie gemist woensdag bij De Bron ik hoop dat jullie 8 april weer naar De Bron kunnen komen,en nu maar genieten van al het moois in Israël.

    En alle andere pelgrims waar ik de namen niet van ken groetjes en een fijne tocht in Israël.

    Groetjes allemaal van Mia van der Mierden

  • 12 Maart 2015 - 10:12

    Jannie:

    Lieve Dorothe, wat heerlijk om te lezen. Fijn dat jullie genieten maar......het is wel stil in de straat.

  • 12 Maart 2015 - 15:06

    Ellen Waarma:

    Hoi allemaal
    Fijn dat jullie met volle teugen genieten van alles wat zien en horen.
    Allerlei herinneringen komen bij mij boven bij het lezen van jullie verhalen.
    Shalom
    Ellen


  • 12 Maart 2015 - 17:17

    Jeanneke:

    Dag Myriam en alle pelgrims,

    Ik heb mijn fotoalbum erbij genomen en door het lezen van jullie belevenissen mijn herinneringen weer opgefrist.
    Ik zag ook een foto voorbij komen van glazen granaatappelsap, heerlijk!
    Els en Thea, vanmiddag was ik bij Jess en hoorde dat jullie ook mee zijn. Prachtig hè deze reis.
    Ik stuur Jess de link door; dan kan ze jullie ook volgen.

    Myriam, is de groep "bijna net zo leuk als die van ons in 2012".
    Voor allemaal een mooi vervolg van de reis. Er komen nog heel veel bijzondere momenten.
    Sjalom, Jeanneke

  • 12 Maart 2015 - 17:45

    Tony Lenatti:

    Hallo Tonny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, gr. Tony

  • 12 Maart 2015 - 18:53

    Rianne:

    lieve Tonny,

    proficiat met je verjaardag, heel apart om daar jarig te zijn. nog een gezellige avond,
    groetjes, Kees en Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Tiberias

Pelgrims

Wij zijn een enthousiast gezelschap op pelgrimsreis naar Israel van 8 tot 22 maart 2015.

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 18017

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: